【Article 1】
Our Basic Policy on Personal Information
We comply with laws and regulations regarding the protection of personal information. All employees, including executives, recognize the importance of personal information they handle and strive for its proper handling and protection.
【Article 2】
Personal Information Retained by Our Company
The personal information entrusted to us will not be provided to third parties, except in cases of legal orders or other requirements mandated by law.
【Article 3】
Purpose of Use of Customers' Personal Information
We use personal information provided by customers within the scope of the purposes clearly stated at the time of collection, unless there is a valid reason otherwise. If it becomes necessary to use personal information beyond that scope, we will notify the individual of the purpose in advance, unless there is a valid reason not to.
【Article 4】
Management of Personal Information
We implement necessary safety management measures for internal databases and other systems to handle customers' personal information securely. We also provide regular training to employees on personal information protection and store the information securely under a reasonable management structure.
【Article 5】
Continuous Improvement
To ensure the appropriate use and protection of personal information, we will continuously review and improve our internal regulations and management systems related to personal information protection. Consequently, this “Personal Information Protection Policy” may be changed without prior notice.
【Article 6】
Outsourcing the Handling of Personal Information
When outsourcing the handling of all or part of the personal information we retain, we conclude necessary confidentiality agreements and ensure appropriate management and supervision.
【Article 7】
Contact for Inquiries Regarding Personal Information
Personal information retained by our company for a specified period can be disclosed, corrected, or deleted upon request, in principle, only by the individual concerned. Please contact the following inquiry point to make a request. We will promptly respond upon confirming the request is from the individual concerned.
【Article 8】
Use of Cookies
* Our website may display advertisements distributed by third parties such as Yahoo Japan Corporation and Google. In connection with this, these third parties may obtain and use cookie information and other data from users who visit our website.
* Cookie information obtained by these third parties will be handled in accordance with their respective privacy policies.
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* A cookie is a mechanism that saves usage history, input details, and other data exchanged between a browser and a server as a file on the user’s computer. When accessing the same page again, the website can use cookie information to provide tailored displays.
* If cookies are enabled in a user’s browser settings, the website can retrieve cookies from the user’s browser. For privacy protection, the browser only sends cookies transmitted and received with that specific website's server.
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* Please note that selecting “Reject all cookies” may limit access to certain services requiring authentication and other internet services.
Effective as of June 1, 2015
Contact for Personal Information Inquiries:
Communica Inc.
Personal Information Protection Department
E-Mail: staff@communica.co.jp
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【第1条】
個人情報に対する当社の基本方針
当社は、個人情報保護に関する法令を遵守し、役員をはじめ全ての従業員が、取り扱う個人情報の重要性を認識するとともに適正な取扱いと保護に努めます。
【第2条】
当社が保有する個人情報
お預かりした個人情報は、法律に基づく命令等を除き、第三者への提供は行いません。
【第3条】
お客様の個人情報の利用目的
当社は、お客様からご提供いただく個人情報を、正当な理由がある場合を除き、収集時に明らかにした利用目的の範囲で利用させていただきます。その利用目的の範囲を超えて個人情報を利用する必要が生じた場合には、正当な理由がある場合を除き、事前にご本人様にその目的をご連絡いたします。
【第4条】
個人情報の管理について
当社は、お客様の個人情報に関し、社内のデータベース等に対する必要な安全管理措置を実施する他、従業員に対して個人情報保護のための教育を定期的に行い、合理的な管理体制のもとで安全に保管いたします。
【第5条】
継続的改善
弊社は、個人情報の適切な利用及び保護を図るため、個人情報保護に関する社内規程及び管理体制の見直しや改善を継続的に行います。このため、「個人情報保護方針」は事前の予告なく変更することがあります。
【第6条】
個人情報処理の外部委託
当社が保有する個人情報の扱いに関し、その全部または一部について外部委託をするときは、必要な秘密保持契約等を締結し、適切な管理・監督を行います。
【第7条】
当社の個人情報に関するお問い合せ窓口
当社が一定期間保管する個人情報は、原則として本人に限り、開示・訂正・削除を求めることができます。 ご希望の方は下記お問い合せ先宛にご申請ください。ご本人からの申請であることが確認できた場合に限り、速やかに対応いたします。
【第8条】
Cookie(クッキー)の利用について
・当社では、ヤフー株式会社、Googleをはじめとする第三者から配信される広告が掲載される場合があり、これに関連して、当該第三者が、当社サイトを訪問したユーザーのクッキー情報等を取得し、利用している場合があります。
・当該第三者によって取得されたクッキー情報等は、当該第三者のプライバシーポリシーに従って取り扱われます。
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・クッキーとは、ウェブページを利用したときに、ブラウザとサーバーとの間で送受信した利用履歴や入力内容などを、お客様のコンピュータにファイルとして保存しておく仕組みです。
次回、同じページにアクセスすると、クッキーの情報を使って、ページの運営者はお客様ごとに表示を変えたりすることができます。お客様がブラウザの設定でクッキーの送受信を許可している場合、ウェブサイトは、ユーザーのブラウザからクッキーを取得できます。
なお、お客様のブラウザは、プライバシー保護のため、そのウェブサイトのサーバーが送受信したクッキーのみを送信します。
・お客様は、クッキーの送受信に関する設定を「すべてのクッキーを許可する」、「すべてのクッキーを拒否する」、「クッキーを受信したらユーザーに通知する」などから選択できます。
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・すべてのクッキーを拒否する設定を選択されますと、認証が必要なサービスを受けられなくなる等、インターネット上の各種サービスの利用上、制約を受ける場合がありますのでご注意ください。
以上 2015年6月1日
【個人情報に関するお問い合わせ先】 株式会社コミュニカ 個人情報保護担当 E-Mail:staff@communica.co.jp